Od pewnego czasu mam problem z samoczynnie zapinającym się napędem w Galloperze rocznik 1999 - przebieg 163 000 km (sprzegiełka automatyczne). Problem pojawia się kiedy ruszam (najczęściej rano) z załączonym napędem na 2 koła. Po przejechaniu kilkudziesięciu metrów słychać jak próbuje się załączać napęd na 4 koła (szuranie, tarcie a czasem nawet, głośne metaliczne stukanie). Usterka pojawia się przy niskich temperaturach , ale nie tylko przy wyższych takze. Znika przy załączeniu napędu na 4 koła. Kilka razy jadąc po trasie oczywiście z napedem na 2 koła tez próbowały się raz na jakiś czas włączać napędy przednie. Proszę o pomoc.[/b]
Dziękuję za odpowiedź. Proszę jeszcze o radę jak się reguluje włączanie napędu oraz gdzie i jaki smar zastosować. Dodam że jest to pierwszy mój terenowy samochód. Najgorsze jest jest to ze te napędy próbują sie załączac
same mimo tego ze lewarek jest na 2H. Czasami nawet ja sie jedzie 90km/h to słychac walenie szuranie itp. trzeba zaraz sie zatrzymac. Proszę jeszcze o jakieś sugestie.
Re: ( Hyundai Galloper ) Galloper same zapinają sie napedy. Proszę o pomoc
Kolego miałem identyczny problem... ale usunąłem usterkę. W moim przypadku była wina zwrotnicy i półosi, z powodu braku smaru, przegub i zwrotnica się powycierały i miały luz. I nie wspomnę o wymianie obusprzęgiełkach koła i tutaj wielką rolę gra ząbek w sprzęgiełku i wycięcie w zwrotnicy... Wszystko musi być spasowane.
W razie pytań pisz. Pomogę.
A ja się chciałbym spytać jaki jest mechanizm załanczanie napędu?
Na łańcuszku czy na kołach zębatych? (przy skrzyni albo przy skrzynce rozdzielczej)
Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wieluń Posiadane auto: Hyundai galloper 2.5 tdi long
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 16 Mar 2010, 15:34
Temat postu:
Re: ( Hyundai Galloper ) Galloper same zapinają sie napedy. Proszę o pomoc
Według instrukcji obsługi to normalne dla sprzęgiełek atomatycznych na mrozie, po rozgrzaniu sprzęgiełka same się rozłączają. Mam gallopera już 3 rok i co zima to samo. jest to bardzo irytujące lecz według instrukcji nie szkodliwe. Natomiast sprzęgiełka trzeba wysprzęglić po użyciu napędu na 4 koła, według tejże instrukcji robi się to na twardej prostej nawierzchni cofając około metra. Jest też napisane ze mogą się same wysprzeglić z załączonym reduktorem gdy auto się cofnie na pochyłości. Ogólnie rzecz biorąc do jazdy w terenie lepsze są sprzęgiełka manualne, a dźwignia w aucie służy jedynie do załączenia reduktora i przeniesienia napędu na przód.
Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): śląsk Posiadane auto: Galloper 2,5 TD IC 2000 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 10 Lip 2010, 12:51
Temat postu:
Re: ( Hyundai Galloper ) Galloper same zapinają sie napedy. Proszę o pomoc
Panowie, wiem, że jest to trochę nie wygodne, ale SPRAWDZONE I NIEZAWODNE!!! Wywalcie te automaty lub sprzedajcie na All....!
Manuale to koszt około 500pln, a zapomnicie o problemie
Pozdrawiam
Re: ( Hyundai Galloper ) Galloper same zapinają sie napedy. Proszę o pomoc
jaceks69 napisał:
Panowie, wiem, że jest to trochę nie wygodne, ale SPRAWDZONE I NIEZAWODNE!!! Wywalcie te automaty lub sprzedajcie na All....!
Manuale to koszt około 500pln, a zapomnicie o problemie
Pozdrawiam
W swoim mam manualne i tutaj zasuwa mi się pytanie. Czy można jezdzić przez cały czas na włączonych bez znaczenia czy to na asfalcie czy na miękkim podłożu.
Jeśli okaże się, że można to czy ma to wpływ na zużycie paliwa _________________ Pozdrawiam Wszystkich
Re: ( Hyundai Galloper ) Galloper same zapinają sie napedy. Proszę o pomoc
kolego jacek 69 jak najbardziej można aczkolwiek pomyśl masz załączone manuale jedziesz na 2 kołach a przedni wał most pracuje przez te sprzęgliki bez obciążeń więc krzyżaki na wale się wyrobią zimery w mostach tak często jeździsz w teen że nie masz ochoty ich wyłączać takie moje zdanie ale może sie nie znam _________________ TYLKO OFF ROAD i RYBKI
Re: ( Hyundai Galloper ) Galloper same zapinają sie napedy. Proszę o pomoc
mam takie spostrzerzenie sprawdzone organoleptycznie po wymianie sprzęgiełek na manual wszystko ok ale pamiętaj o jednym nie dawaj za dóżo smaru bo możesz mieć tak że po przekręceniu motylka nie wskoczy ci zapadka na pół oś bo smar da taki opór którego sprężyna nie przeciśnie _________________ TYLKO OFF ROAD i RYBKI
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Hyundai Galloper ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.