Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 85 Skąd jesteś (miejscowość / region): grajewo Posiadane auto: fiat siena
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 15 Gru 2009, 21:57
Temat postu:
Regulacja gazu
Witam posadam siene 16,16v 98rok i mam ten najprostszy gaz na "mono wtrysku" jak dobrze uslyszalem i moje pytanie brzmi ile obrotow trzeba przekrecic lub ile macie od zakreconego lub odkreconego na maksa zaworu ktory podaje gaz
Elementy wyposazenia instalacji to :
1.reduktor nr.282078 prod.OMVL
2.zawor gazowy OMVL
3.wielozawór TOMASETTO
4.przelacznik/centralka
oraz uklad elektroniczny BINGO _________________ Fiat Siena 1,6 16v 103KM + LPG
Cześć
Moja sytuacja wygląda następująco:
- siena 1.6 HL '98, instalacja sekwencyjna
- niedawno miałem wymienianą listwę wtryskową
- niedługo potem miałem wgrywane nowe sterowniki silnika (silnik mi gasł...)
- elektryk powiedział, że na benzynie będzie chodził igła, ale trzeba ustawić gaz (czego on się nie podejmuje) bo i tutaj cytat z pamięci: mieszanka była zbyt uboga? mieszanka nie była widoczna na sondzie lambda? mieszanki się zmieniają - raz jest podawana bogata potem uboga?
- pytanie- co mam powiedzieć mojemu gazownikowi? żeby mi ustawił bogatsze mieszanki? Może ktos mi wytłumaczyc jak to z tymi mieszankami jest?
Co mu powiesz? Powiedz mu jakie masz objawy i on ci to ustawi. Na pewno podepnie pod komputer i będzie widział jej niedomagania. Ustawi ja na odpowiednie parametry. Ja mam interfejs do gazu i w programie idzie ustawić temperaturę załączania i przy jakich obrotach. Idzie ustawić dawkę gazu. Jest możliwość ustawienia na jazdę oszczędną ( mniejsze zużycie gazu - słabszy osiągi ) średnie ( na takim powinno się jeździć) i sportowe ( większe zużycie gazu- lepszy power)
Powinieneś powiedzieć , aby gazownik wyregulował gaz , bo skład spalin jest za bogaty . każdy gazownik MUSI posiadać analizator spalin ( zgodnie z przepisami ) , i niech da Ci wydruk z analizatora na wolnych i na wysokich obrotach . Jaki masz gaz ? nazwa sterownika , wtryskiwacze , reduktor ?
Powinieneś powiedzieć , aby gazownik wyregulował gaz , bo skład spalin jest za bogaty . każdy gazownik MUSI posiadać analizator spalin ( zgodnie z przepisami ) , i niech da Ci wydruk z analizatora na wolnych i na wysokich obrotach . Jaki masz gaz ? nazwa sterownika , wtryskiwacze , reduktor ?
skład spalin za bogaty? hmm jak byłem rok temu na przeglądzie, to koleś mi powiedział, że w spalinach na gazie było CO2 bodajże, a powinno być 0%, na benzynie było 0% i mnie przepuścił
Ten diagnosta miał tak sprawny (0) analizator jaki i mu pokazał wynik spalin (0). Tak też mają sprawne trzepaki do zawieszenia, po których się okazuje, że zawieszenia ledwie się kupy trzyma i im pokazuje że sprawne. Wiem to z własnego doświadczenia, bo naprawiałem takie sprawne zawieszenia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Instalacje LPG - II generacja
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.