koledzy jakie oleje najlepiej wlac do mostow i skrzyni, powinno sie smarowac sie kalemitki na walach i jak czesto sie to robi, jaki plyn wlewa sie do ukladow kierowniczego sprzegla i hamulcow oraz czy zmniejszajac rozmiar/szerokosc opon zmniejsze spalanie? pozdrawiam i czekam na odp
Dołączył: 30 Maj 2008 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: HONDA CR-V 2,0 150 KM 1999
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 25 Maj 2009, 09:54
Temat postu:
Re: ( Hyundai Galloper ) Mam kilka pytan
cześć.
Napiszę czego używam w swoim samochodzie (Galloper II EXCED, 2,5 TD IC, Long):
- oleju silnikowego, : Mobil Super S Turbo Diesel 10W-40 półsyntetyk
- oleju przekładniowego, : Olej Shell SPIRAX do przekładni z LSD 90LS (pamiętaj, że jeżeli masz tylny most z systemem LSD wlewając zwykły olej przekładniowy uszkodzisz most),
- płynu chłodzącego : KULER Koncentrat K2TURBO (możesz użyć wiele innych gotowych płynów np (http://www.nokaut.pl/szukaj/motoryzacja/p%B3yn-do-ch%B3odnic.html )
Jeżeli chodzi o kalamitki to musisz sprawdzić jaki jest stan smaru (zdejmij/uchyl gumowe uszczelki i sprawdź: po pierwsze czy jest smar, po drugie jaka jest jago kondycja. Jeżeli nie ma smaru do dobij go. Jeżeli natomiast smar jest rzadki i zabrudzony to wymień go poprze dobicie za pomocą smarownicy do momentu wypłynięcia przez uszczelkę nowego smaru. Jeżeli nie jesteś pewny co dojakości smaru to wymień go i tyle.
Co do częstotliwości dobijania smaru to każdy mówi inaczej. Ja to robię raz do roku.
Jeżeli zmniejszysz rozmiar opon to spalanie spadnie. Musisz jednak pamiętać, że nie są to wielkie oszczędności, a Galloper na "małych oponach wygląda fatalnie. Musisz też rozważyć kwestię przeznaczenia auta. Jeżeli jeżdzisz tylko po asfalcie i na trasach to niewiele, ale zaoszczędzisz. Jeżeli jednak jeżdzisz też w terenie to różnicy praktycznie nie odzujesz. Zakładam, że mając takie auto zaliczasz jakiś od czasu do czasu (co najmniej) lekki teren. Wtedy oszczędzanie na oponach nie ma sensu.
Podpowiadam też, że Galloper posiada silnik i linię nadwozia starej konstrukcji. Silnik nie jest oszczędny, a nadwozie posiada ogromne opory powietrza. Z tych powodów musi palić. I tak jak na terenowe auto tej wielkości nie pali najgorzej. Jeżeli chcesz zaoszczędzić to nie wkręcaj go powyżej 2800 i uniukaj dynamicznej jazdy. Przyśpieszaj powili i nie ciągnij biegów powyżej 2500 - 2800 obr. Przy takie jeździe spalisz mniej nawet o 4 l/100km.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Hyundai Galloper ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.