Dołączył: 26 Gru 2011 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska Posiadane auto: Hyundai Santa Fe 2,0 CRDI '02
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 05 Mar 2018, 10:56
Temat postu:
gasnący silnik CRDI
Witam - mam ten temat na forum HYUNDAI ale nikt nic ie umie doradzić . Może tutaj ktoś , coś .Powlepiam posty pokolei tak jak tam .
. Ostatnio mam problem z Matrixem 1,5 CRDI 82 KM
Silnik czasami sam od siebie gaśnie . Po ponownym przekręceniu kluczyka znowu pali . Nie ma żadnej kontrolki zaświeconej (chec) itp. Sprawdzałem na kompie - był błąd ze spalin ale po skasowaniu już się nie pojawił . Co to może być ?
Znalazłem jeden temat z podobnymi objawami ale w zimie .i był to filtr paliwa .
Komputer wykazał błąd : ciśnienie na listwie - niestałe
Dodam że filtr paliwa i pompa paliwa wraz z małym filtrem w baku są wymienione .
Jest krok dalej - w serwisie Bosch stwierdzono że od strony paliwowej jest wszystko ok . elektrycznie zostaje wyłączana pompa wspomagająca w zbiorniku paliwa . Po wyłączeniu stacyjki i ponownym przekręceniu silnik odpala . Do tego doszło nie kasowanie sie komputerka po tankowaniu . trzeba zdjąć klemę z aku. żeby zaliczyło tankowanie i wskazówka poszła w górę . Bez tego stan paliwa rośnie baaaaaardzo powoli . Może ktoś coś słyszał o takich objawach ? Proszę o pomoc . Pozdrawiam
Czy pomiędzy wyłączaniem pompy w baku a ilością paliwa może być jakaś zależność .? Doszliśmy do wniosku z mechanikiem że dzieje się tak przy zbliżaniu do rezerwy .Dodam że nic się nie zapowietrza . Był podłączony manometr z przeźroczystymi wężami i żadnych nawet najmniejszych bąbelków nie było a ciśnienie to stabilne 2 bary. Właśnie zatankowałem do pełna i pojeżdżę troche żeby sprawdzić teorię . Czy czujnik poziomu paliwa w baku może wyłączać pompę ?
wiem kiedy się wyłącza bo jest szarpnięcie potem pół sekundowa praca i zdechnięcie . Na manometrze wyglądało to tak że było 2 bary potem spadek do zera - na sekundę 2 bary i silnik zgaszony . Więc lampka mi nie potrzebna bo po co . Ale dzięki za info . Objaw co najmniej dziwny , no i te kłopoty przy tankowaniu . Jak nie zdejmę klemy to nie wiem ile paliwa jest w baku i muszę patrzeć na przejechane kilometry .Przekaźnik pompy to też nie jest bo wyłączenia były by ciągłe bez względu na stan paliwa . Kicha
200 km przejechane i wszystko ok . Obawiam się że zacznie się przed stanem rezerwowym i jest to najgorsze że nie ma nikt pojęcia dla czego tak się dzieje skoro czujnik w baku nie ma na wyłączanie silnika żadnego wpływu a układ paliwowy nie zapowietrza się . Klapa na całego
370 km przejechane bez zgaśnięcia . Zatankowałem do pełna i znowu nie zaliczyło tankowania .Wskazówka pozostała na połowie baku , musiałem zdjąć klemę - do przejechania 560 km . Samochodem jeździ żona i boi się że silnik zgaśnie w nieodpowiednim miejscu dlatego zatankowałem . Spróbuje teraz żeby jechała do wyłączenia silnika żeby potwierdzić że zależna jest ilość paliwa w baku .
Połowa baku wyjeżdżona i niestety (jak na razie ) 1 zgaśnięcie i to przy 3/4 paliwa ??? Myślę o podmianie komputera . Czy to wiąże się z jakimiś problemami typu immobilizer ? Wiadomo - sprzęt taki jak poduszki boczne itp uzależnione są od wyposażenia dawcy . Chodzi mi o poprawność działania czujnika paliwa no i o gaśnięcie silnika . Pomocy - proszę
I to by było na razie na tyle . Proszę o pomoc. Pozdrawiam _________________ jest też Matrix 1,5 CRDI
Dołączył: 26 Gru 2011 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska Posiadane auto: Hyundai Santa Fe 2,0 CRDI '02
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 24 Kwi 2018, 09:20
Temat postu:
Re: ( Hyundai Matrix ) gasnący silnik CRDI
Pompa w baku jest nowiusieńka i daje stabilne 2 bary , pompa wtryskowa po regeneracji w serwisie BOSCH i po sprawdzeniu na stanowisku pomiarowym .Nikt nie wie za co się złapać _________________ jest też Matrix 1,5 CRDI
Może bydz prozaiczna rzecz .Zły kontakt konektorów na wtyczce do pompy i wskaźnika lub słaba masa Spróbuj zmienić lub przesmaruj i przeczyść styki _________________ Pozdrawiam
Dołączył: 26 Gru 2011 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska Posiadane auto: Hyundai Santa Fe 2,0 CRDI '02
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 29 Kwi 2018, 08:07
Temat postu:
Re: ( Hyundai Matrix ) gasnący silnik CRDI
Wszystkie styki obwodu jak i cała skrzynka bezpieczników - włącznie z przekaźnikami wyczyszczone Zakupiłem specjalnie preparat do czyszczenia i konserwacji styków . _________________ jest też Matrix 1,5 CRDI
Dołączył: 26 Gru 2011 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska Posiadane auto: Hyundai Santa Fe 2,0 CRDI '02
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 11 Maj 2018, 10:34
Temat postu:
Re: ( Hyundai Matrix ) gasnący silnik CRDI
Więc tak : wymieniona cała pompa w baku razem z płytką opornicy i całym pozostałym plastikiem . Tankowanie do pełna zaliczone przez komputer i paliwo wyjeżdżone prawie do zera . Weszło 52 L . Silnik ani razu nie zgasł
Zobaczymy dalej przy następnym tankowaniu jak będzie . Na razie jeszcze szampana nie otwieram
Zastanawia mnie tylko to że jeśli to był powód to jaki ma wpływ na gaśnięcie silnika pompa w baku ?????? czy też wskaźnik paliwa ????? Czeski film - nikt nic nie wie _________________ jest też Matrix 1,5 CRDI
Dołączył: 26 Gru 2011 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska Posiadane auto: Hyundai Santa Fe 2,0 CRDI '02
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 02 Cze 2018, 17:51
Temat postu:
Re: ( Hyundai Matrix ) gasnący silnik CRDI
Drugie tankowanie od rezerwy do pełna i wszystko gra . Zaliczone przez komputer i silnik nie gaśnie . Chyba zwycięstwo _________________ jest też Matrix 1,5 CRDI
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Hyundai Matrix ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.