Dołączył: 26 Gru 2009 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: czerwone i srebrne
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 12 Cze 2014, 14:58
Temat postu:
Accent z gazem - szarpie na benzynie - przedziwny problem
Witam .. czytałem masę wątków ludzi, którym auto szarpie na benzynie a na gazie chodzi idealnie jednak nikt nie miał takich objawów jakie występują u mnie .. poniżej szczegółowy opis
Posiadam Hyundai Accent 2000 rok, poj.1341 moc 63 KW z gazem sekwencyjnym .. od dłuższego czasu auto zapala za 2-3 razem (max 5% prób uruchomienia silnika kończy się zapaleniem za pierwszym razem) .. silnik jak już uda się za 2-3 razem uruchomić, to później uruchamia się zawsze od strzału bez problemu aż do kolejnego kilkugodzinnego postoju .. zimny silnik po uruchomieniu, na wolnych obrotach działa prawidłowo, natomiast przy próbie dodania gazu dławi się i nie potrafi wejść na obroty .. z każdą sekundą silnik działa lepiej, jednak cały czas szarpie ale tylko przy dodawaniu gazu .. utrzymanie obrotów silnika odbywa się bez przeszkód .. szarpanie i dławienie pojawia się tylko przy zwiększaniu obrotów .. po przełączeniu się na gaz, problem znika a silnik chodzi jak nowy .. wtryskiwacze benzyny były czyszczone ultradźwiękami a podczas zabiegu okazało się, że zanieczyszczenia praktycznie w ogóle wcześniej nie było .. problem po czyszczeniu nie ustąpił .. odłączałem również akumulator na kilka godzin aby ECU się zresetował bo podejrzewałem, że mapa gazowa zakłóca mapę benzyny ale ta operacja również nic nie dała .. gdyby była nieszczelność w układzie benzyny, to podejrzewam, że silnik szarpałby również przy utrzymywaniu obrotów obojętnie czy na wolnych obrotach, czy na 2-3 tyś a tak jak wspominałem wcześniej szarpanie pojawia się przy zwiększaniu obrotów
Biorąc pod uwagę powyższe, podejrzewam uszkodzenie ECU.
Może ktoś miał podobnie? Może jest ktoś na śląsku, z kim mógłbym się spotkać w celu podmiany ECU (max 30 min czasu - odwdzięczę się).
Może jakieś inne pomysły?
Cewki, kabli WN, świec itp nie wymieniałem bo na LPG problem nie istnieje, tak więc te elementy muszą być sprawne. Pompa paliwa gdyby była walnięta to podejrzewam też byłyby inne objawy bo skoro przy utrzymywaniu obrotów silnik nie szarpie a pompa paliwa niezależnie od obrotów daje takie samo ciśnienie paliwa (wtryskiwacze odpowiadają za zmianę ilości wtryskiwanego paliwa) to wg mnie to też nie może być pompa .. podpinałem auto pod kompa i błędów żadnych nie ma natomiast zauważyłem, że wartości obrotów silnika i temperatury płynu chłodzącego dziwnie skaczą do wartości nierealnych np na wolnych obrotach pokazuje raz 600 obrotów by za sekundę pokazać 4 000 obrotów
Pozdrawiam i dziękuję z góry za wszelkie sugestie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Hyundai Accent ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.