Dołączył: 23 Maj 2012 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Hyundai, Accent II, LC, 1.5 benzyna, 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 23 Maj 2012, 20:43
Temat postu:
Accent II 1,5 benzyna 12V spadek mocy, check engine
Witam,
Mam problem z Hyundai Accent II 2004 rok, silnik 1.5 benzyna. Od jakiegoś czasu zauważyłem w samochodzie dziwne objawy polegające na spadku mocy, szarpaniu i dławieniu podczas przyspieszania oraz nierówną pracę silnika, którą widać na obrotomierzu i czuć w drganiach całego samochodu. Poza tym zapala się średnio raz na tydzień "Check Engine" który świeci przez trzy dni i gaśnie. Po tygodniu znów się zapala i gaśnie po 2-3dniach. Dodatkowo spod samochodu na zimnym silniku i postoju (zaraz po odpaleniu) przez kilka sekund dobiegają dziwne stuki z okolic baku po czym przestają i po kolejnym „wystygnięciu” i odpaleniu samochodu znów się pojawiają. Wszystkie powyższe objawy występują bardzo nieregularnie, czasami samochód zachowuje się normalnie, wchodzi na obroty, jest dynamiczny, a czasami trudno nim ruszyć. Wymieniłem świece, kable zapłonowe, filtry, olej. Samochód był diagnozowany na komputerze raz stwierdzono "zbyt bogatą mieszankę", a raz "mieszankę za ubogą" innym razem „błąd położenia przepustnicy”, jeszcze innym „brak błędów”. Po wykryciu tych błędów w serwisie była czyszczona przepustnica oraz układ wtryskowy - nie pomogło.
Co to może być? Może ktoś miał podobne problemy?
Może sonda lambda jest uszkodzona i podaje złe parapetry związane z dawkowaniem paliwa _________________ Naprawa Remonty i Malowanie Skuterów Motorowerów Cross-ów Quadów
sonda jest chyba ok., komputer pokazał prawidłową pracę sondy - idealna sinusoida na wydruku z diagnostyki, a co do zapchanego katalizatora to można to jakoś sprawdzić bez jego demontażu?
W moim Hyundaiu również 1.5B 2004r dzieją się takie dziwne rzeczy do tego wzrosło strasznie spalanie i na obroty się powoli wkręca, tak jak by pracował na wszystkie cylindry ale miał o polowe mniej mocy _________________ Naprawa Remonty i Malowanie Skuterów Motorowerów Cross-ów Quadów
Witam, udało mi się zlokalizować uszkodzony czujnik ciśnienia powiatrza przy przepustnicy (są dwa - jeden z nich był uszkodzony). Faktycznie po wyjęciu go i dokładnemu sprawdzeniu ewidentnie się zacinał co skutkowało dławieniem się silnika, spadkiem obrótów na biegu jałowym, szarpaniem i ogólnie spadkiem mocy. Po wymianie na nowy wszystkie te problemy zniknęły (koszt wymiany wraz z robocizną 400zł). Odnośnie mojego dziwnego stukania z okolic baku na 95% winny jest układ evap (system odparowywania spalin) byłem z tym w ASO i prosiłem aby dokładnie do niego zajrzeli, mechanik jednak podpiął komputer do samochodu sprawdził układ mówiąc że wszystko jest ok. Stuki jak były tak były, wyeliminowałem je całkowicie luzując troche korek wlewu paliwa. (mam już nawyk że po tankowaniu i dokręceniu korka wlewu paliwa, pół obrotu w tył i po problemie ) Generalnie wszystkie złe objawy ustąpiły poza zapalającą się od czasu do czasu kontrolką "check". Skoro żaden mechanik nie chciał mi pomóc tylko kasował za kolejne podpięcie samochodu do komputera, kupiłem na allegro kabel do diagnozy za 50zł i sam sobie kasuje zapalający się "check". Świcąca kontrolka check z moich obserwacji nie ma już wpływu na parametry samochodu w tym moc i spalanie, a jak sie tylko zapali to w domu po pracy na 10min z laptopem i kablem do samochodu, kusuje i na kolejne 3-4tygodnie spokój. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że zjechałem większość mechaników w swoim mieście i nikt nie chciał mi rzetelnie pomóc tylko kasować za podpięcie samochodu do kompa - cóż trzeba sobie jakoś radzić samemu
Witam czytelników.
Mój problem po niespełna roku wreszcie udało mi się rozwiązać.
Wszystkiemu winien był układ evap. Jego zadaniem jest filtrowanie szkodliwych dla środowiska oparów paliwa i kierowanie ich do komory spalania. Mechanik doradził mi jego demontaż twierdząc że tak naprawdę układ ten na nie wiele się przydaje a tylko zamula silnik. Tak też zrobiłem, evap zdemontowany - samochód momentalnie odżył, zrobił się dynamiczny, mocniejszy, trzyma obroty no i koniec z check'iem. Sprawdzałem również czy demontaż układu nie ma negatywnych skutków - wszystko jest ok., spalanie w normie, spaliny z rury wydechowej też.
Jeśli ma ktoś problem z podobnymi objawami do moich to polecam poza sprawdzeniem świec, kabli WN i filtrów przyjrzeć się dobrze układowi evap, zlokalizowany on jest za tylnym lewym kołem pod plastikową osłoną.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Hyundai Accent ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.