Witam kolegów .Mam tolka 94 1,6 1F .Użytkuje go na gazie, jakieś 3 lata.Do tej pory w zimie, nie było problemu.Zaczeło śię w tym roku, ale do tematu .A mianowicie, problem jest nastepujący, gdy odpalam w temperaturze minusowej na benzynie i po 2 tysiącach przełaczam na gaz, gasnie a nigdy do tej pory nigdy tak nie było .Gdy sie auto troche nagrzeje jest ok.Ale dodam ze tolek nie chce pracować tylko na wolnych po zapaleniu, bo gdy go trzymam po wyzej 2 tys to rano chodzi na gazie .Wymieniłem już kable, świece ,palucha ,kopułke czyśćiłem.I jeszcze jedno, mam na weżu silniczek krokowy, jak go odłącze to sie nic nie dzieje.Poddajcie jakoś wskazówkę.Dodam jeszcze że,spalanie jest ok, i ciagnie należycie bez szarpnięć. _________________ Kto pyta nie bładzi
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 3511 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie Posiadane auto: Seat Toledo Signo 1,820v+lpg 99 Peugeot 106 1,1 97r. r
Piwa: 191/38
Wysłany: Nie 26 Gru 2010, 13:17
Temat postu:
Tolek 1.6 problem z gazem
Witam skoro po odłączeniu silniczka nic się nie dzieje to może on jest przyczyną bo odpowiada on właśnie za wolne obroty. _________________ Nie ma trudnych pytań , trudne są tylko odpowiedzi.
NED
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Toledo 1.6 - na gazie na wolnych obrotach gaśnie
Przyczyną nie jest silniczek krokowy tylko reduktor.
Zebral się w nim mazut który jest gęsty przy niskich temperaturach a dodatkowo trzymają go sztywne membrany.
Do póki wszystko nie osiągnie odpowiedniej temperatury to nie będzie pracować poprawnie. _________________ Pozdrawiam.
Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 167 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Seat Toledo II 1,9TDI 2000r. / Ford Mondeo 2.0 TDDi 2002r.
Piwa: 8/6
Wysłany: Nie 26 Gru 2010, 14:32
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Toledo 1.6 - na gazie na wolnych obrotach gaśnie
michal72 dobrze napisał. Skoro gaz masz 3 lata to przydałoby się zrobić mały remoncik reduktorka:)
Nie wiem jak z cenami kompletów naprawczych (tj, membran, uszczelek i innych [cenzura]ół) ale coś kolo 60zł powinno kosztować. Robota wcale nie jest trudna. Jak jakieś doświadczenie masz to możesz śmiało się pobawić.
Na internecie jest dużo instrukcji, fotorelacji, filmików z naprawy reduktora(parownika).
Kolega w Vectrze B też miał objawy popsutego reduktora tylko u niego bardziej opłacało się nowy. Bo zestaw naprawczy ponad 90zł a reduktor nowy znalazł za 120zł i to na miejscu w swoim mieście.
Pozdrawiam, Tomek:)
Życzę Wesołych Świąt, szerokości i przyczepności:)
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 3511 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie Posiadane auto: Seat Toledo Signo 1,820v+lpg 99 Peugeot 106 1,1 97r. r
Piwa: 191/38
Wysłany: Nie 26 Gru 2010, 18:40
Temat postu:
Tolek 1.6 problem z gazem
No koledzy może i dobrze doradzają tyle że po trzech latach to troszkę za szybko ja przejeździłem na gazie siedem lat i nie miałem takich objawów .A objawem zanieczyszczonego reduktora nie jest nie równa praca silnika i gaśnięcie auta tylko muszę teraz przejechać sześć siedem kilometrów zanim przełączy się na gaz. Tak że jednak obstawiał bym silnik krokowy .Pytanko jeszcze autko masz na jedno-punkcie czy wielo i jaka instalacja. _________________ Nie ma trudnych pytań , trudne są tylko odpowiedzi.
NED
Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 167 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Seat Toledo II 1,9TDI 2000r. / Ford Mondeo 2.0 TDDi 2002r.
Piwa: 8/6
Wysłany: Nie 26 Gru 2010, 22:10
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Toledo 1.6 - na gazie na wolnych obrotach gaśnie
właśnie z tymi reduktorami różnie może być...
W Oplu Kadecie miałem 6 lat zwykły gaz. Chodził te 6 lat cały czas na gazie, może z 2-3 razy przełączony był na benzynę i żadnych problemów. A kumpel po ponad roku miał problemy.
No koledzy może i dobrze doradzają tyle że po trzech latach to troszkę za szybko ja przejeździłem na gazie siedem lat i nie miałem takich objawów .A objawem zanieczyszczonego reduktora nie jest nie równa praca silnika i gaśnięcie auta tylko muszę teraz przejechać sześć siedem kilometrów zanim przełączy się na gaz. Tak że jednak obstawiał bym silnik krokowy .Pytanko jeszcze autko masz na jedno-punkcie czy wielo i jaka instalacja.
Mam jedno punktowy wtrysk a instalacja parownik elpigaz z elektrozaworem na parowniku. Dodatkowo elektrozawor lovato z filtrem . A z tym silnikiem to moze być to ponieważ on na obrotach chodzi tylko wolnych gaśnie puki trochę się nie nagrzeje. _________________ Kto pyta nie bładzi
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Toledo 1.6 - na gazie na wolnych obrotach gaśnie
michal72 napisał:
Silnik krokowy nie ma nic do temperatury szczególnie po trzech latach użytkowania.
Jedyne co może mieć wpływ to reduktor.
Jeżeli chcesz się przekonać to wstaw ręczną regulację zamiast silniczka.
Tylko dlaczego jak odłaczam wtyczke to nic sie nie dzieje.I skoro to jest reduktor to dlaczego jak trzymam 1500 obrotów chodzi na gazie a gdy tylko spadna to gasnie .Nawet dzisiaj gdy przy -13 zapaliłem chodził na gazie zaraz tylko nie na wolnych .A jest możliwość żeby w mieszalniku tez były otwory pozatykane .Silnik krokowy po wymontowaniu i wykreceniu go do maksymalnego zamkniecia po w montowaniu do auta wraca do pozycji maksymalnego otwacia i taki pozostaje czy ciepły czy zimny. _________________ Kto pyta nie bładzi
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 3511 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie Posiadane auto: Seat Toledo Signo 1,820v+lpg 99 Peugeot 106 1,1 97r. r
Piwa: 191/38
Wysłany: Pon 27 Gru 2010, 11:40
Temat postu:
Tolek 1.6 problem z gazem
Jeśli zaraz po odpaleniu przełącza się na gaz to raczej na pewno reduktor nie jest zasyfiony.Nie zgodzę się z tobą michał72 że tylko reduktor może mieć wpływ natomiast masz rację co do silniczka i temperatury.Kiedy wymieniałeś filtr gazowy? _________________ Nie ma trudnych pytań , trudne są tylko odpowiedzi.
NED
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Toledo 1.6 - na gazie na wolnych obrotach gaśnie
Filtr gazowy nie ma jeszcze 10 tysiecy ale sprawdzałem go jest tam czysto tak samo filtr powietrza jest czysty .Zobacze jak ostygnie auto czy silnik krokowy przymknał sie czy nie .Bo to raczej pewnie to działa podobnie do termostatu jak masz go otwartego cały czas to zima niezbyt miła w aucie.Jeszcze nie miałem takiego problemu z gazem. _________________ Kto pyta nie bładzi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Instalacje LPG - II generacja
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.