Posiadam Terracana od 4 miesięcy, jest po wymianie rozrządu i filtrach, olejach
i tak dalej. Zadbany przed zimą, zrobiony dla siebie. I tu nagle, całkiem nieświadomie zaniepokoiła mnie ta brzydka kontrolka, która zapalała się tylko przy rozruchu. Kontrolka w trakcie jazdy nie świeci się ale gdy na czwartym i piątym biegu depnie się (do dechy) to po 2/4 sekundach jak już słychać turbinę
i czuć, że auto rwie pełną siłą, zapala się CHECK! Odrazu noga z gazu a ona gaśnie! Po aucie nic nie czuć, jak się zapala to auto nadal rwie tylko strach kierowcy karze zdjąć nogę z gazu. W trakcie testowania można deptać pełną siłą auta ale bez dociskania gazu do tak zwanej dechy. Minimalnie gaz popuścić i jest ok. Nic się nie zaświeca.
Czy ktoś może mi coś normalnego doradzić trafiając w dyche?!
Jest jeszcze jedno. Nad turbiną przechodzi jakiś metalowy przewód, coś od spalin. Była tam wydmuchana lub bardziej przepalona uszczelka i silnik pod osłoną był w sadzy. Usterka została naprawiona. A czy kontrolka zapalała się wcześniej tego nie wiem.
Naprawy były we wrześniu czyli półtora miesiąca temu.
I jeszcze jedno.
Auto ciężko pali. Rozruch potrzeba kontynuować aż silnik wejdzie na pełne swoje obroty. Tak się dzieje od czterech dni.
Po przejechaniu ok 200km, kontrolka zapali się gdy auto przyśpiesza od 3 do 5 biegu. Aby się nie świeciła to trzeba jechać delikaknie. Lekko przyśpieszając nawet do 160km/h i wszystko ok. A dodać w trakcie jazdy tylko troche więcej gazu i już świeci. Następnego dnia wracając do domu kolejne 200km, wszystko bez zmian, zgasiłem auto i to już koniec jakby paliwa zabrakło. auto już nie chce zapalić.
Po świętach dojedzie do mnie serwis z komputerem i zdiagnozuje co jest.
Szkoda, że nikt nie chce dopowiedzieć kilka mądrych zdań.
Najczęstszą przyczyną świecenia tej kontrolki są wtryski.W moim przypadku świeciła gdy silnik uzyskał 3500 obrotów,w serwisie stwierdzono że wtryski uszkodziły opiłki z układu paliwowego (złuszczanie elementów metalowych )
Regeneracja wtrysków, pompy płukanie układu 4 tysiaki.
Postanowiłem zrobić inaczej
zregenerowałem dwa najbardziej zjechane wtryski i wymyśliłem filtr magnetyczny który zrobiłem w swoim zakładzie tokarskim.
Filtr zamontowałem na wyjściu pompy przed listwą wtryskową koszt 70zł
czyszczę filtr co 4 miesiące i jak na razie jeżdrzę 2 rok, parametry się nie pogorszyły
Dołączył: 28 Gru 2013 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Hyundai terracan
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 28 Gru 2013, 21:18
Temat postu:
kontrolka check
Hej mam ten sam klopot co Ty i jak depne to pojawia się "check" Podobno zdarza się to jak jest wlozony inny model filtra- ja mam wlozony filtron i to podobno stwarza problem. Zobacze jak będę wymieniać filtr paliwa na inny, czy podziala.
Filtr magnetyczny zamontowany przeze mnie jest urządzeniem dodatkowym zamontowanym na wyjściu pompy paliwa przed listwą wtryskiwaczy
Wymiana samego filtra paliwa nic nie pomorze, info pod telefonem 783973368
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Hyundai Terracan ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.